Schiphol Group wil er graag aan bijdragen dat elke medewerker weet welke volgende carrièrestappen er zijn binnen Schiphol en welke ontwikkelmogelijkheden er geboden worden om verder te groeien.
NewCareers werd gevraagd om daar over mee te denken en aan bij te dragen. Een mooie opdracht van een werkgever die zich ervan bewust is dat het belangrijk is (laagdrempelig) deze ondersteuning te bieden. We hebben hiervoor de Career Hub opgericht; een (online) plek waar medewerkers terecht kunnen met hun loopbaanvragen. Een van onze loopbaanadviseur is hiervoor beschikbaar en nauw betrokken. Nadat bleek dat veel bezoekers van de Career Hub worstelen met dezelfde thema’s hebben we voorgesteld om, daarnaast, maandelijkse workshops te organiseren zodat medewerkers op efficiëntere wijze geholpen kunnen worden.
Op bovenstaande manier hebben we, na een half jaar, ruim 70 medewerkers kunnen helpen met zelfinzicht (Wat past bij mij? Waar ben ik goed in?) en een handvatten kunnen geven om hier zelf mee aan de slag te gaan en te helpen om een vertaling te maken naar een passende nieuwe baan. Op deze manier dragen we bij aan ons motto: Succes is not getting a job but creating a self-starter.